Kek Coklat Kukus I Steamed Chocolate Cake

author Arlida Abdullah   7 month ago
577,335 views

3,576 Like   386 Dislike

Kek coklat simple sgt

Resepi Kek Coklat Ni resepi kompom jadi: Coklat kek simple melampau **Fiddys Bakery** Bahan2: 1 cawan serbuk koko 1 cawan gule halus (bukan icing sugar tau) 1 1/2 cawan tepung gandum 3 biji telor ayam 1 tin susu pekat manis 1 cawan minyak masak belum goreng apa2 nk lagi sedap minyak mazola. 1 sudu teh baking soda 1 sudu teh baking powder 1 cawan air panas Cara2nye: Bubuh seme bahan2 tadi kecuali minyak.. kacau bagi rata dan sebati.. pastu last baru masuk minyak.. kacau rata.. tuang dlm acuan yg dah bubuh kertas kek tu.. Bakor api bawah je..suhu 150°celcius selama 60 minit.. bile dah naik bau dr oven korang.. try le cucuk..kat tengah kek tu. Kalau tak cair..tapi ade macam melekat2 sikit kira dah ok..masak.. sejukkan.. pastu ko makan ler...

chocolate cake

I'm not saying, I don't enjoy the days that I'm not eating chocolate cake. But I do particularly like those days when I am eating chocolate cake ;) CHOCOLATE CAKE INGREDIENTS:- Powdered Sugar 2 cups All-purpose flour 1-3/4 cups Cocoa powder 3/4 cup baking powder 1-1/2 teaspoons baking soda 1-1/2 teaspoons salt 1 teaspoon eggs 2 milk 1 cup vegetable oil 1/2 cup vanilla extract 2 teaspoons boiling strong coffee 1 cup ingredients for the Ganache Dark Chocolate 600g Nutella 300g Heavy whipping Cream 700g Vanilla extract 2 teaspoons Method:-Stir together sugar, flour, cocoa, baking powder, baking soda and salt in large bowl. Add eggs, milk, oil and vanilla; With electric mixer beat on medium speed for 2 minutes. Stir in boiling coffee (batter will be thin). Pour batter into prepared pan. Bake 30 to 35 minutes or until wooden pick inserted in center comes out clean. Cool 10 minutes; remove from pans . Cool completely. Frost with DARK CHOCOLATE GANACHE. Music by Rick Clarke (RickVanMan on YouTube) search words: Rick Clarke: African Safari - Cinematic Production Music (Royalty-free) The Royalty Free Music Domain Music at the beginning of this video :- This moment , Enchanting inspirational music . by JONNY EASTON https://youtu.be/VObTSz0ufhQ https://www.youtube.com/user/jonnyboyveseer If you liked this video and want to see more easy recipes, please do SUBSCRIBE! Its FREE! subscribe here https://www.youtube.com/channel/UC0PHD1n7dKXWs0eOZyKlCxw plus join us on our facebook page https://www.facebook.com/yummyyyyy1 dailymotion http://www.dailymotion.com/sza-240804 instagram https://www.instagram.com/yummyyy_y/ google+ https://plus.google.com/u/0/103290636290875613870/posts twitter https://twitter.com/409_farhan YUMMYYYYY! Recipes combinations to help you level up your cooking skills. Flavours from some of world's tastiest cuisines. Watch " Yummyyyy!" tips and techniques for quicker, easier and better cooking. We'll help you to become a pro cook... Eating is necessity but cooking is an art....food should be fun.

Beauty Hacks You Must Try | Easy and Simple Life Hacks by Blusher

About Blusher - Grab your brushes and pick a palette, because, ladies and gentlemen, the class is in session. Bringing you new beauty tricks that will last a lifetime.

പ്ലം കേക്ക് - ഓവൻ, ബീറ്റർ, മുട്ട, മൈദ, റം ഇല്ലാതെ / egg less plum cake without...

Hi foodies , Welcome to my channel . This is the hoe to recipe of egg less plum cake without oven , beater , alcohol and maida by #cookwithroshna . ingredients: atta 1&1/4cup butter 200gm condensed milk 200gm sugar 1/2cup orange juice 1/2cup orange zest from 1orange vanilla 1tsp cinnamon powder 1tsp ground cashew 1/4cup raisins 150gm walnut 150gm cherry 5-6 cashew 10 baking powder 1tsp baking soda 1/4tsp thank you for watching my video 😊

Agar agar Milo

Puding Milo/ Agar agar Milo Dengan lapisan Buah Melon Bahan- bahan: Lapisan Milo 1 bungkus agar- agar 4 sendok makan milo 1 sendok makan coklat bubuk 500 ml susu UHT 5 sendok makan gula pasir Lapisan Melon: 1 bungkus agar- agar 1 Mangkuk potongan dadu buah melon 5 sendok makan gula pasir 200 ml susu UHT ================ ♡ Subscribe di sini https://goo.gl/Q4yHGr @@ yang "Subscribe" dan Memberi "Like" Terima kasih dari saya !!!! @@ ================

Kek Coklat Kukus

BAHAN-BAHAN :

1 cawan serbuk koko

1 cawan gula pasir

1 cawan susu cair

1 cawan minyak masak

1/2 cawan susu pekat manis

1 1/4 cawan tepung gandum

1tsp baking powder

1 tsp soda bicarbonate

3 biji telur

1 tsp perasa vanilla (tak nak tak apa)

CARA-CARA :

campur koko, gula, susu cair, susu manis dan minyak ke dalam periuk dan masak sebentar atas api kecil sehingga semua larut. tepung,soda dan baking powder diayak satu. telur dipukul kembang bersama dengan perasa vanilla dan dicampur dengan campuran koko tadi.gaul rata dan campur tepung sedikit demi sedikit. gaul sebati dan tuang dalam acuan dan jangan sampai penuh sebab nanti adunan naik.tutup acuan dengan aluminium foil agar tidak masuk wap.kukus selama 1 jam baru angkat dan sejukkan.

CARA-CARA MEMBUAT KRIM COKLAT :

- 1/2 cawan susu pekat manis

- 1/2 serbuk koko

- 1 sudu minyak masak

gaul semua bahan ini sehingga rata kemudian masak sebentar dia atas api yg sederhana kecil sehingga sebati..SELAMAT MENCUBA !!

Comments for video: